Cílem interní soutěže je transparentní podpora realizace udržitelných a společensky odpovědných projektů, které naplňují a propagují společenskou roli Masarykovy univerzity, jsou interně i externě přenositelné a podporují spolupráci mezi studenty a zaměstnanci.

Bez popisku

Jak začít?

Podat projekt do KoMUNItního fondu není nic složitého!

Podání projektu probíhá kompletně elektronicky přes Informační systém evidence projektů (ISEP) - od 31. 1. 2025 zde - a zvládnete to velmi rychle - čtěte dál.

Pokud si nebudete vědět rady, zeptejte se!

Co podporujeme? (jde jen o rámce, není nutné vybírat jeden)

Bez popisku

Cíl 3.1 Strategie Udržitelná Masarykova univerzita

VNITŘNÍ KULTURA

Společně vytvářet podmínky a příležitosti pro soudržnou a inspirující univerzitní komunitu sdílející společné hodnoty v oblasti udržitelnosti –

opatření „VĚDĚT“, „KONAT“ a „INSPIROVAT“


Příklady projektů -

  • Propagace témat a záměrů strategie Udržitelná Masarykova univerzita dovnitř univerzity, zejména na studenty – efektivní formy komunikace pro tuto cílovou skupinu – („Vědět“)
  • Rozvoj nástrojů pro seznamování zaměstnanců a studentů s pojmy udržitelného rozvoje na MU („Konat“)
  • Tvorba aktivit/pravidel podporující udržitelné zajištění pořádaných akcí. („Inspirovat“)
  • Návrh udržitelných propagačních předmětů („Inspirovat“)
  • Podporovat zdravý životní styl a well‑being prostřednictvím iniciativ zaměřených na fyzické i duševní zdraví („Inspirovat“)
Bez popisku

Cíl 3.2 Strategie Udržitelná Masarykova univerzita

SPOLEČENSKÉ PŮSOBENÍ

V oblasti udržitelnosti tvořit příkladnou komunitu využívající aktivně své odbornosti k celospolečenskému působení –

opatřeníPŘEDÁVAT


Příklady projektů -

  • Podpora inovací v zavedených vzdělávacích a popularizačních aktivitách v oblasti udržitelnosti otevřených široké veřejnosti („Předávat“)

Parametry výzvy

Obecné parametry

   

Alokace výzvy: 1 mil. Kč
Maximální výše způsobilých výdajů: 100 tis. Kč
Minimální výše způsobilých výdajů: 50 tis. Kč
   
Způsobilý žadatel: student či skupina studentů se zaměstnancem MU jako spoluřešitelem
Forma financování: ex-ante s vyúčtováním
Termín sběru projektů: 31. 1. 2025 - 31. 3. 2025
Realizace projektů: 1. 5. 2025 - 31. 12. 2025
Náležitosti návrhu

Návrh projektu musí mít tyto obsahové náležitosti (dle struktury dané v ISEP):

  • Název projektu
  • Navrhovatel – student MU v jakémkoli stupni a formě studia (bakalářský, magisterský, doktorand; prezenční či kombinované; v českých i anglických studijních programech);
  • Stručná anotace (max. 500 znaků)
  • Garant – zaměstnanec MU, který bude plnit roli povinného spoluřešitele projektu. Garant odpovídá za vedení zakázky projektu, komunikaci uvnitř MU se zapojenými pracovišti a spoluzodpovídá za to, že všechna zapojená pracoviště s realizací projektu souhlasí. Navrhovatel projektu nemůže být současně jeho garantem.
  • Charakteristika projektu (max. 5 000 znaků):
    • popis prospěšnosti, zdůvodnění potřebnosti projektu, zdůraznění přidané hodnoty;
    • vymezení cílové skupiny, přínos pro cílovou skupinu;
    • stanovení cílů a výstupů, způsob jejich dosažení;
    • rámcový harmonogram;
    • komunikace a přenos výstupů dovnitř univerzity;
    • krátká analýza základních rizik;
    • popis pracovní činnosti osob zapojených do projektu (jejich jmenný seznam pak bude uveden na záložce Lidé);
    • uvedení zapojených fakult a dalších pracovišť.
  • Motivace řešitele – vyjádření angažovanosti studenta v dané problematice, pohnutky vedoucí k realizaci projektu, případně návaznost na již realizované projekty a iniciativy v rámci studia či na příslušném pracovišti MU
  • Udržitelnost (max. 2 000 znaků) - popis zajištění udržitelnosti aktivit projektu, vč. vyčíslení nákladů na udržení aktivit v následujících letech – důraz je kladen na dlouhodobou udržitelnost výstupů projektu.
  • Cíle udržitelného rozvoje (OSN SDG) – výběr příslušného cíle a varianty
  • Rozpočet projektu dle stanovené závazné struktury (viz kap. 3.1) a specifikace využití plánovaných finančních prostředků (max. 4 000 znaků). Rozpočet se plánuje pro každý kalendářní rok zvlášť.
  • Jmenný seznam spoluřešitelů projektu, pokud je v době podání návrhu projektu znám (v ISEP záložka Lidé, uvést jako Člen realizačního týmu, příp. Administrátor).
    Pokud není jmenný seznam znám, uvede řešitel projektu v charakteristice projektu předpokládaný počet zapojených osob a osob hrazených z projektu.
    Řešitel odpovídá za to, že všichni spoluřešitelé jsou o plánovaném zapojení své osoby do projektu informováni a souhlasí s ním.
  • Přílohy – na záložce Dokumenty je možné připojit další relevantní přílohy či informace dle uvážení řešitele.
Rozpočet

Rozpočet projektu je stanoven v rozmezí min. 50 000 Kč, max. 100 000 Kč celkem, a to v této závazné struktuře:

 

Osobní náklady celkem

1

Mzdové náklady (mzdy včetně odměn)

2

Dohody o provedení práce (DPP)

3

Dohody o pracovní činnosti (DPČ)

4

Zákonné odvody (odvody na sociální a zdravotní pojištění a sociální fond)

 

Ostatní náklady

5

Stipendia [1]

6

Cestovné (pouze tuzemské, včetně konferenčních poplatků)

7

Spotřeba materiálu (spotřební materiál vč. drobného hmotného majetku)

8

Služby

 

CELKEM

V průběhu realizace projektu lze převádět finanční prostředky mezi jednotlivými roky. Stejně tak jsou umožněny přesuny mezi jednotlivými položkami rozpočtu. Veškeré provedené změny, které musí být v souladu s naplněním výstupů projektu, řešitel popíše a zdůvodní v závěrečné zprávě projektu.

Do projektu není možné plánovat (a hradit) následující :

  • režie
  • hospodářská činnost – komerční charakter výstupů, tvorba zisku
  • občerstvení a catering
  • ostatní daňově neuznatelné náklady (v případě nejasností konzultujte na EO).

Režim uplatňování DPHbez nároku na odpočet.

[1] Je-li v projektu plánováno stipendium, je nutné dodržet parametry vycházející ze zákona o vysokých školách (§ 91) a Stipendijního řádu Masarykovy univerzity. Stipendium je odměnou za tvůrčí či mimořádnou činnost studentů, tedy nepokrývá situace, na které se jinak sjednává pracovně-právní vztah (např. DPP, DPČ). Stipendium nesmí být udělováno jako náhrada za činnost, kterou lze kvalifikovat jako závislou práci.

Podmínky

Realizace projektu se řídí platnými zákony, Směrnicí Masarykovy univerzity k Řízení projektů
(č. 6/2016) v aktuálním změní a souvisejícími platnými vnitřními normami Masarykovy univerzity či fakulty/HS.

Veškeré úkony, související s čerpáním přidělených finančních prostředků, podléhají pravidlům finanční kontroly platným na Masarykově univerzitě. Odpovědné osoby jsou stanoveny dle pravidel finanční kontroly.

Finanční prostředky pro jednotlivé projekty jsou evidovány na samostatné zakázce s činností 1182 a je třeba je dočerpat do 31. 12. 2025, prodloužení realizace není možné.

Za realizaci projektu dle stanovených pravidel a evidenci projektu v ISEP odpovídá řešitel projektu společně s garantem.

Jeden student může být navrhovatelem/řešitelem pouze jednoho projektu v dané výzvě. Toto ustanovení se netýká garanta projektu.

Finančním disponentem (příkazcem operace zakázky projektu) je vždy zaměstnanec MU, který plní roli garanta projektu.

Je-li projekt realizován na více fakultách či jiných HS, je řešitel odpovědný za projekt jako celek a zodpovídá za to, že jsou všechna zapojená HS a dotčená pracoviště o projektu informována a s jeho realizací souhlasí (součinnost a komunikaci uvnitř MU zajišťuje garant projektu). Souhlasné stanovisko zapojených HS bude doloženo průvodkou návrhu projektu v ISEP schválenou na všech dotčených HS.

Řešitel je povinen řádně řešit projekt v rámci schváleného rozpočtu, v souladu s definovanými cíli a výstupy, dodržovat stanovené podmínky, s poskytnutými prostředky nakládat hospodárně, účelně a efektivně.

Odchylky a změny v průběhu řešení projektu konzultuje řešitel individuálně s garantem projektu. V případě, že dojde ke změně, která může výrazně ovlivnit realizaci celého projektu, informuje řešitel neprodleně kontaktní osobu na Odboru pro rozvoj RMU.

Po ukončení realizace projektu je řešitel povinen zpracovat závěrečnou zprávu o výsledcích projektu. Závěrečná zpráva bude obsahovat popis výsledků řešení projektu s komentářem ke změnám v projektu a čerpání jednotlivých položek rozpočtu včetně vyúčtování poskytnutých finančních prostředků. Formulář pro závěrečnou zprávu a sběr bude probíhat v ISEP (samostatná záložka Závěrečná zpráva). Závěrečná zpráva bude vypracována do konce měsíce následujícího po ukončení fyzické realizace projektu, tj. nejpozději do 31. 1. 2026.

Masarykova univerzita je oprávněna kdykoli v průběhu realizace projektu provést kontrolu čerpání přidělených finančních prostředků a vyzvat řešitele k prezentaci dosažených výsledků.

Veškeré výstupy, které byly financovány z projektu Komunitního fondu, musí být opatřeny logem Masarykovy univerzity nebo informací o zdroji financování a zpracovány dle platného jednotného vizuálního stylu univerzity (https://sablony.muni.cz/).

Hodnocení

Proces hodnocení

Proces kontroly a hodnocení návrhů projektů probíhá v následujících fázích:

  1. fáze: Kontrola formálních náležitostí a splnění pravidel výzvy
  2. fáze: Posouzení odbornou hodnotící komisí
  3. fáze: Finální výběr projektů

O výběru projektů k realizaci rozhoduje hodnotící komise jmenovaná rektorem.

Odborná hodnotící komise je složena ze zástupců vedení MU, vedoucích pracovníků a zaměstnanců obsahově dotčených odborů RMU.

Finální výběr projektů k realizaci zajistí určení zástupci vedení MU a Studentské komory AS.

Seznam podpořených projektů, bude zveřejněn na webových stránkách https://sustain.muni.cz/, a to nejpozději k datu 20. 4. 2025.

 

Kritéria pro hodnocení jsou zejména:

  1. soulad obsahu projektu s Vyhlášením a pravidly soutěže – projekt, který nesplňuje tato základní kritéria, nepostupuje do dalšího hodnocení;
  2. společenský přínos projektu;
  3. rozsah dopadu pro život univerzity;
  4. reálnost splnění stanovených cílů projektu;
  5. účelnost a přiměřenost požadovaných finančních prostředků, efektivita plánovaných výdajů vůči obsahové náplni projektu a rozsahu aktivit;
  6. zajištění udržitelnosti aktivit projektu a vyčíslení nákladů;
  7. celková kvalita a připravenost projektu.

Bez popisku

Plný text výzvy je k nalezení zde.

Kontaktní osoby

KoMUNItní fond - kontaktní osoby na fakultách a ostatních hospodářských střediscích (HS)

HS
Kontaktní osoba
e-mail
Telefon
LF Mgr. Tomáš Chládek tomas.chladek@med.muni.cz 549 49 5253
PřF Ing. Jitka Kosinová jitkak@sci.muni.cz 549 49 3702
PdF Mgr. Jana Jančíková jjancikova@ped.muni.cz 549 49 3949
FaF Ing. Richard Heger, Ph.D hegerr@pharm.muni.cz 774 277 985
FF Ing. Alžběta Dvořáková Alzbeta.Dvorakova@phil.muni.cz 549 49 3341
FSS Ondřej Folta

folta@fss.muni.cz

549 49 3318
ESF Mgr. Veronika Kandelová Veronika.Kandelova@econ.muni.cz 549 49 6730
PrF Ing. Iva Šťastná Iva.Stastna@law.muni.cz 549 49 6082
FI Mgr. Veronika Jirsová jirsova@fi.muni.cz 549 49 4593
FSpS Mgr. Roman Drga drga@fsps.muni.cz 549 49 3587
CEITEC Ing. Kateřina Ornerová, Ph.D. katerina.ornerova@ceitec.muni.cz 549 49 6056
Teiresias Bc. Aleš Moravec moravec@teiresias.muni.cz 549 49 1119
ÚVT Ing. Jana Rozhonová rozhonova@ics.muni.cz 549 49 3588

Vazba fondu na Strategický záměr MU 2021-2028

Strategický cíl 3.3

  • Podporovat altruistické iniciativy směrem k veřejnosti iniciované studenty a zaměstnanci prostřednictvím otevřeného prostředí pro pomoc potřebným, rozvíjením spolkové činnosti a dobrovolnictvím.
  • Strategický cíl 3.5
  • „Posilovat sounáležitost studentů, zaměstnanců a absolventů s univerzitou a utvářet univerzitní komunitu sdílející společné hodnoty jako základní předpoklad pro naplňování všech univerzitních rolí.“

Opatření

  • Vytvoření fondu spravujícího finanční prostředky pro společensky prospěšné aktivity a stanovení pravidel pro podporování konkrétních projektů iniciovaných studenty a zaměstnanci.
Bez popisku

Podpořené projekty v rámci 1. ročníku KoMUNItního fondu

Informace k podpořeným projektům v rámci 1. ročníku KoMUNItního fondu naleznete ZDE. Detaily k hodnocení všech projektů (podpořených i nepodpořených) naleznou žadatelé v rámci záložky hodnocení svého projektu v systému ISEP.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info