Ing. Renata Danielová
manažerka pro koordinaci projektů – Odbor pro rozvoj
telefon: | 549 49 5646 |
---|---|
e‑mail: |
Cílem interní soutěže je transparentní podpora realizace udržitelných a společensky odpovědných projektů, které naplňují a propagují společenskou roli Masarykovy univerzity, jsou interně i externě přenositelné a podporují spolupráci mezi studenty a zaměstnanci.
Jak začít?
Podat projekt do KoMUNItního fondu není nic složitého!
Podání projektu probíhá kompletně elektronicky přes Informační systém evidence projektů (ISEP) - od 31. 1. 2025 zde - a zvládnete to velmi rychle - čtěte dál.
Pokud si nebudete vědět rady, zeptejte se!
Cíl 3.1 Strategie Udržitelná Masarykova univerzita
VNITŘNÍ KULTURA
Společně vytvářet podmínky a příležitosti pro soudržnou a inspirující univerzitní komunitu sdílející společné hodnoty v oblasti udržitelnosti –
opatření „VĚDĚT“, „KONAT“ a „INSPIROVAT“
Příklady projektů -
Cíl 3.2 Strategie Udržitelná Masarykova univerzita
SPOLEČENSKÉ PŮSOBENÍ
V oblasti udržitelnosti tvořit příkladnou komunitu využívající aktivně své odbornosti k celospolečenskému působení –
opatření „PŘEDÁVAT“
Příklady projektů -
Alokace výzvy: | 1 mil. Kč |
Maximální výše způsobilých výdajů: | 100 tis. Kč |
Minimální výše způsobilých výdajů: | 50 tis. Kč |
Způsobilý žadatel: | student či skupina studentů se zaměstnancem MU jako spoluřešitelem |
Forma financování: | ex-ante s vyúčtováním |
Termín sběru projektů: | 31. 1. 2025 - 31. 3. 2025 |
Realizace projektů: | 1. 5. 2025 - 31. 12. 2025 |
Návrh projektu musí mít tyto obsahové náležitosti (dle struktury dané v ISEP):
Rozpočet projektu je stanoven v rozmezí min. 50 000 Kč, max. 100 000 Kč celkem, a to v této závazné struktuře:
Osobní náklady celkem |
|
1 |
Mzdové náklady (mzdy včetně odměn) |
2 |
Dohody o provedení práce (DPP) |
3 |
Dohody o pracovní činnosti (DPČ) |
4 |
Zákonné odvody (odvody na sociální a zdravotní pojištění a sociální fond) |
Ostatní náklady |
|
5 |
Stipendia [1] |
6 |
Cestovné (pouze tuzemské, včetně konferenčních poplatků) |
7 |
Spotřeba materiálu (spotřební materiál vč. drobného hmotného majetku) |
8 |
Služby |
CELKEM |
V průběhu realizace projektu lze převádět finanční prostředky mezi jednotlivými roky. Stejně tak jsou umožněny přesuny mezi jednotlivými položkami rozpočtu. Veškeré provedené změny, které musí být v souladu s naplněním výstupů projektu, řešitel popíše a zdůvodní v závěrečné zprávě projektu.
Do projektu není možné plánovat (a hradit) následující :
Režim uplatňování DPH – bez nároku na odpočet.
[1] Je-li v projektu plánováno stipendium, je nutné dodržet parametry vycházející ze zákona o vysokých školách (§ 91) a Stipendijního řádu Masarykovy univerzity. Stipendium je odměnou za tvůrčí či mimořádnou činnost studentů, tedy nepokrývá situace, na které se jinak sjednává pracovně-právní vztah (např. DPP, DPČ). Stipendium nesmí být udělováno jako náhrada za činnost, kterou lze kvalifikovat jako závislou práci.
Realizace projektu se řídí platnými zákony, Směrnicí Masarykovy univerzity k Řízení projektů
(č. 6/2016) v aktuálním změní a souvisejícími platnými vnitřními normami Masarykovy univerzity či fakulty/HS.
Veškeré úkony, související s čerpáním přidělených finančních prostředků, podléhají pravidlům finanční kontroly platným na Masarykově univerzitě. Odpovědné osoby jsou stanoveny dle pravidel finanční kontroly.
Finanční prostředky pro jednotlivé projekty jsou evidovány na samostatné zakázce s činností 1182 a je třeba je dočerpat do 31. 12. 2025, prodloužení realizace není možné.
Za realizaci projektu dle stanovených pravidel a evidenci projektu v ISEP odpovídá řešitel projektu společně s garantem.
Jeden student může být navrhovatelem/řešitelem pouze jednoho projektu v dané výzvě. Toto ustanovení se netýká garanta projektu.
Finančním disponentem (příkazcem operace zakázky projektu) je vždy zaměstnanec MU, který plní roli garanta projektu.
Je-li projekt realizován na více fakultách či jiných HS, je řešitel odpovědný za projekt jako celek a zodpovídá za to, že jsou všechna zapojená HS a dotčená pracoviště o projektu informována a s jeho realizací souhlasí (součinnost a komunikaci uvnitř MU zajišťuje garant projektu). Souhlasné stanovisko zapojených HS bude doloženo průvodkou návrhu projektu v ISEP schválenou na všech dotčených HS.
Řešitel je povinen řádně řešit projekt v rámci schváleného rozpočtu, v souladu s definovanými cíli a výstupy, dodržovat stanovené podmínky, s poskytnutými prostředky nakládat hospodárně, účelně a efektivně.
Odchylky a změny v průběhu řešení projektu konzultuje řešitel individuálně s garantem projektu. V případě, že dojde ke změně, která může výrazně ovlivnit realizaci celého projektu, informuje řešitel neprodleně kontaktní osobu na Odboru pro rozvoj RMU.
Po ukončení realizace projektu je řešitel povinen zpracovat závěrečnou zprávu o výsledcích projektu. Závěrečná zpráva bude obsahovat popis výsledků řešení projektu s komentářem ke změnám v projektu a čerpání jednotlivých položek rozpočtu včetně vyúčtování poskytnutých finančních prostředků. Formulář pro závěrečnou zprávu a sběr bude probíhat v ISEP (samostatná záložka Závěrečná zpráva). Závěrečná zpráva bude vypracována do konce měsíce následujícího po ukončení fyzické realizace projektu, tj. nejpozději do 31. 1. 2026.
Masarykova univerzita je oprávněna kdykoli v průběhu realizace projektu provést kontrolu čerpání přidělených finančních prostředků a vyzvat řešitele k prezentaci dosažených výsledků.
Veškeré výstupy, které byly financovány z projektu Komunitního fondu, musí být opatřeny logem Masarykovy univerzity nebo informací o zdroji financování a zpracovány dle platného jednotného vizuálního stylu univerzity (https://sablony.muni.cz/).
Proces kontroly a hodnocení návrhů projektů probíhá v následujících fázích:
O výběru projektů k realizaci rozhoduje hodnotící komise jmenovaná rektorem.
Odborná hodnotící komise je složena ze zástupců vedení MU, vedoucích pracovníků a zaměstnanců obsahově dotčených odborů RMU.
Finální výběr projektů k realizaci zajistí určení zástupci vedení MU a Studentské komory AS.
Seznam podpořených projektů, bude zveřejněn na webových stránkách https://sustain.muni.cz/, a to nejpozději k datu 20. 4. 2025.
manažerka pro koordinaci projektů – Odbor pro rozvoj
telefon: | 549 49 5646 |
---|---|
e‑mail: |
HS |
Kontaktní osoba |
|
Telefon |
LF | Mgr. Tomáš Chládek | tomas.chladek@med.muni.cz | 549 49 5253 |
PřF | Ing. Jitka Kosinová | jitkak@sci.muni.cz | 549 49 3702 |
Mgr. Jana Jančíková | jjancikova@ped.muni.cz | 549 49 3949 | |
FaF | Ing. Richard Heger, Ph.D | hegerr@pharm.muni.cz | 774 277 985 |
FF | Ing. Alžběta Dvořáková | Alzbeta.Dvorakova@phil.muni.cz | 549 49 3341 |
FSS | Ondřej Folta | 549 49 3318 | |
ESF | Mgr. Veronika Kandelová | Veronika.Kandelova@econ.muni.cz | 549 49 6730 |
PrF | Ing. Iva Šťastná | Iva.Stastna@law.muni.cz | 549 49 6082 |
FI | Mgr. Veronika Jirsová | jirsova@fi.muni.cz | 549 49 4593 |
FSpS | Mgr. Roman Drga | drga@fsps.muni.cz | 549 49 3587 |
CEITEC | Ing. Kateřina Ornerová, Ph.D. | katerina.ornerova@ceitec.muni.cz | 549 49 6056 |
Teiresias | Bc. Aleš Moravec | moravec@teiresias.muni.cz | 549 49 1119 |
ÚVT | Ing. Jana Rozhonová | rozhonova@ics.muni.cz | 549 49 3588 |
Informace k podpořeným projektům v rámci 1. ročníku KoMUNItního fondu naleznete ZDE. Detaily k hodnocení všech projektů (podpořených i nepodpořených) naleznou žadatelé v rámci záložky hodnocení svého projektu v systému ISEP.