1.1 Kurikulum
Cíl:
Poskytovat excelentní vzdělání pro udržitelnou budoucnost –
Integrace principů udržitelnosti do vzdělávacích programů
OPATŘENÍ:
Relevance – revize a aktualizace kurikula – identifikace možností pro začlenění témat udržitelnosti
(environmentálních, ekonomických a sociálních) do univerzitního kurikula, případně zavedení nových
předmětů či studijních programů, odstranění duplicit ve studijní nabídce.
Spolupráce – vývoj multidisciplinárních předmětů/kurzů zajišťovaných společně více pracovišti.
Dostupnost – v rámci katalogu předmětů včetně CŽV jasně identifikovat předměty související s udržitelností, navázat je na konkrétní rozvíjené
SDGs a učinit je jednoduše dostupnými.
Kvalita – v kontextu udržitelnosti rozvíjet kompetence pedagogů, jejich znalosti, motivaci a podporovat využívání relevantních výukových metod
a přístupů včetně zahraniční spolupráce.
Přesah – podporovat environmentální a udržitelné vzdělávání mezi odbornou veřejností, školami a školskými institucemi.
VÝSTUPY:
Téma udržitelnosti je integrální součástí kurikula na MU, přičemž studující má možnost v rámci studia absolvovat specializovaný nebo CORE předmět
zabývající se udržitelností.
Nabídka předmětů souvisejících s udržitelností je pro studující jasně viditelná a dostupná.
Univerzita rozvíjí kompetence pedagogů pro udržitelnost, vzdělávání pro udržitelnost má významný přesah i mimo univerzitní komunitu.
Absolvent naplňuje Profil absolventa MU v oblasti udržitelnosti, tj. je připravený v rámci své odbornosti na řešení výzev spojených s klimatickými změnami, sociálními nerovnostmi a dalšími aspekty udržitelnosti, uplatňuje kompetence pro udržitelnost (jako je např. kritické myšlení, systémové myšlení, schopnost společné akce a další) a je motivovaný k akcím a jednání na podporu udržitelnosti ve svém profesním, osobním i občanském životě.
Jsou pravidelně prováděna šetření pro ověřování kompetencí studentů pro udržitelnost mezi studujícími včetně zpětné vazby.
INDIKÁTORY:
1.1.A Počet absolventů předmětů s tematikou udržitelnosti;
1.1.B Počet nově vytvořených nebo revidovaných multidisciplinárních kurzů s tematikou udržitelnosti;
1.1.C Podíl jasně identifikovaných předmětů s tematikou udržitelnosti na celkové studijní nabídce;
1.1.D Studijní neúspěšnost studujících na MU mimo DSP.