2.2 Udržitelnost a doktorské studium
Cíl:
Poskytovat kvalitní a pro budoucnost relevantní DSP,
které posílí prestiž univerzity a dlouhodobou udržitelnost
OPATŘENÍ:
Relevance – aktualizace a inovace kurikula DSP tak, aby reflektovalo nejnovější vědecké poznatky a výzvy 21. století – např. digitální transformaci, AI, změnu klimatu, globální zdraví a další klíčová témata, zjednodušování strukturu DSP.
Spolupráce – podporovat mezioborovost reflektující komplexitu témat udržitelnosti, spolupracovat úzce s absolventy na rozvoji a zkvalitňování DSP.
Odstraňování bariér – vytvářet a dbát na rovné podmínky v rámci DSP, poskytovat podporu znevýhodněným studujícím (finanční, konzultační, osvětovou) včetně podpory slaďování doktorského studia a začínající kariéry s rodinným životem.
Kvalita – implementovat nejnovější trendy a dobrou praxi excelentních univerzit v nastavení kvality školitelů, oborových rad a dalších aktérů DSP včetně studujících samotných, pravidelně hodnotit kvalitu DSP i jejich přínos k udržitelnosti včetně externího hodnocení, rozvíjet kritické myšlení, podporovat mezinárodní spolupráci a mobilitu a omezovat inbreeding.
Uplatnitelnost – poskytnout doktorandům vzdělání a dovednosti potřebné pro kariéru nejen v akademické sféře, ale také v soukromém, veřejném a neziskovém sektoru včetně rozvoje měkkých dovedností.
VÝSTUPY:
Princip udržitelnosti je integrální součástí DSP na MU.
Rovné příležitosti pro uchazeče i studující DSP jsou součástí vnitřní kultury Masarykovy univerzity.
Univerzita rozvíjí pedagogické kompetence a kvalitu v oblasti udržitelnosti v DSP.
Výzkumné aktivity studentů v DSP v oblasti udržitelnosti mají významný přesah do praxe.
INDIKÁTORY:
2.2.A Počet absolventů DSP s tematikou udržitelnosti;
2.2.B Podíl osob se specifickými potřebami mezi uchazeči přijatými ke studiu a absolventy DS;
2.2.C Studijní neúspěšnost v DSP;
2.2.D Počet opatření odstraňujících bariéry pro studující včetně podpory studijní úspěšnosti v rámci DSP.