Odpovědné nakupování - veřejné zakázky
U většiny univerzit chybí nastavení priorit OVZ, strategický záměr zahrnující témata udržitelnosti, dílčí strategie OVZ, podpora vedení, ambasadoři, manažeři udržitelnosti, kapacity na zakázkových odborech, širší přípravné týmy, dostatek času na přípravu VZ a
také tlak ze strany studentů.
Výstupem v oblasti OVZ je snaha navázat a vytvořit napojení na existující funkční výsledky v rámci projektů MPSV následnými 4 kroky:
o Přijetí principů OVZ
o Volba strategických příležitostí OVZ
o Uvedení OVZ do praxe
o Monitoring, evaluace, zlepšování
Požadovaným výsledným stavem je univerzita jako zadavatel, respektující hodnoty vyjádřené v principech OVZ, standardně ve veřejných zakázkách volí z příležitostí, které si strategicky určil na základě svých potřeb a priorit, v souladu se svými politikami.